Sizden Görüp Eltinizde Aynısından Yapacak! Bu Şambali Tatlısı Çocukluğunuza Götürüyor

Sizden Görüp Eltinizde Aynısından Yapacak! Bu Şambali Tatlısı Çocukluğunuza Götürüyor

Eskiden sokak aralarında satılan şambali tatlısı, sizi çocukluğunuza götürecek. Şerbetli ıslak keki, harika kreması ile resmen beni ye diyor.

Gerekli Malzemeler

Hamuru için:


500 gram irmik
1,5 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı yoğurt
2 yemek kaşığı sıvı yağ (tepsiyi yağlamak için)
2 paket kabartma tozu
2 paket vanilya


Şerbeti için:
2,5 su bardağı su
3 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı limon suyu


Üzeri için:
100 Gram kadar tuzsuz fıstıklardan


Muhallebisi için:
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı nişasta
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya

Gerekli Malzemeler

Pişirme Aşaması

Hamurun Hazırlanması:

İlk iş olarak fırını ısıtmakla başlayalım. Fırınımızı 200 derece ayarına getirelim


Uygun boyutlu bir kap içine irmik, şeker, kabartma tozu, vanilin, yoğurt ve şeker alınır. Tüm şekerleri iyice eriyene kadar kullanılacak olan tahta bir kaşığın yardımı ile iyice karıştırılır. 15 dakika boyunca karıştırılarak homojen bir karışım elde edilir.


Tepsini alt kısmı yağ her yere yayılacak biçimde iyice yağlanır. Bu işlem hamurun tepsiye yapışmasını önler. Daha sonra hazırladığımız hamuru tepsi üzerine kontrollü bir biçimde dökün. Hamurun üzerine tuzsun olan fıstıkları da ilave ederek, ısıtmış olduğumuz fırında, yaklaşık olarak 30 dk boyunca pişirin.


Hamur pişerken şerbeti hazırlamaya geçelim. Su ve şekeri orta boy bir tencereye alalım ve kısık ateşte kaynamaya bırakalım. Şerbet fokurdamaya başlayınca limon suyunu ilave edelim. Birkaç dakika daha şerbet koyu kıvam alana kadar kaynatmaya devam edelim.


Artık hazır olan tatlının tatlının ilk sıcaklığı geçtikten sonra ılımış olan şerbeti tatlı üzerine dikkatli bir şekilde sıçratmadan dökelim. Şerbeti tatlının her bölgesine gelmesine özellikle dikkat edelim. Bazı bölgeler şerbet dökerken kuru kalabiliyor. Yaklaşık 3 4 saat sonra tatlı şerbetini çekecektir. Bu durumu kontrol ederek anlayabilirsiniz. Eğer tatlı şerbeti çektiyse dilimlenmeye hazır durumda demektir.
Muhallebisinin Yapımı:

Muhallebiye vanilin ve tereyağı hariç tüm kalan malzemeleri uygun bir tencere içerisine alın. Ocağa almadan önce dikkat edilecek hususlardan biri topaklanma kalmayana kadar karıştırmaktır. Daha sonra ocağa alabilirsiniz. Devamlı olarak karıştırarak, muhallebinin kaynamasını bekleyin. Muhallebi kıvam alıp koyulaşınca ocaktan alabilirsiniz demektir.


Daha sonra üzerine vanilya ve tereyağını ekleyin ve güzelce yağ eriyene kadar çırpın. Sıcak bir şekilde kaselere pay edin.
Hafif soğuyan muhallebinin üzerine çıkarırken kırılan şambali parçalarını ilave edin. Kuruyemiş, tarçın, Hindistan cevizi gibi malzemeler de ekleyerek çeşitli sunumlar yapabilirsiniz. Bu şekilde muhallebi ile hem 2 çeşit tatlı edip hem de kalan parçaları değerlendirebilirsiniz.

Pişirme Aşaması

Ayrıntılar İçin Video;


Sizden Görüp Eltinizde Aynısından Yapacak! Bu Şambali Tatlısı Çocukluğunuza Götürüyor - Yorumlar

  1. Zeynep Şakar

    Serbet ve hamur birleşiminde sıcaklıkları nedir? Bir tek burayı anlamadım.

    2021-10-19 14:42
  2. Suna Bağışlar

    Serbet sıcak, irmikte sıcak ilginc

    2021-10-19 14:42
  3. Ayten Erbilgin

    Yoğurtla denedim olmadı bu tariflerde yanlış bir şey var ama ne? Çocukluğumdaki tadı bir türlü bulamadım.

    2021-10-19 14:42
  4. Naciye Yazıcı

    Yaptım çok guzel oldu. Çok lezzetli. Teşekkürler.

    2021-10-19 14:42
  5. Bahar Cebi

    Keşke anlattiklariniz yerine yapilisiyla birlikte malzemeleri saysaydiniz iyi olurdu

    2021-10-19 14:42
  6. şengül görmüş

    Tugba gerçekten efsane oldu bende yaptım bu sambaliyi eşimde bende bayıldık çok güzel oldu bişey sorucam tatlım biz iki kişiyiz bize fazla geldi buzluğa koysam birazını sonra çıkarsam nasıl olur bitanem 💕her tarifin çok güzel allahrazi olsun canım 🙏💕💕💕💕

    2021-10-19 14:42
  7. Χρύσα Καλαϊτζή

    irmik, ince veya kaba?

    2021-10-19 14:42
  8. Zahia Ghanes

    C'est une belle recette, ça parrait très bon, dites moi vous avez utilisé de la semoule fine ?

    2021-10-19 14:42
  9. Dorothea Robertson

    Dankeschön dafür

    2021-10-19 14:42
  10. hana

    la resté et algérienne

    2021-10-19 14:42
  11. Κατερινα Andreakou

    Γειά σου φίλη μου. Τι σιμιγδάλι? Ψιλό η χονδρό?

    2021-10-19 14:42
  12. OYUN KANAI

    Karbonat yerine kabartma tozu atsakda olurmu

    2021-10-19 14:42
  13. Ali Tamtix

    Ellerine sağlık şerbet sıcak mı dökülüyor

    2021-10-19 14:42
  14. Hatice Aliye

    Hiç güzel olmuyo, yumurta yok yumurta kokuyor .. karbonat tadı kokuyor. Fiyaskooo

    2021-10-19 14:42
  15. daniela brinzaru

    Nu mia plăcut,am făcut o siropul este foarte dulce și mult

    2021-10-19 14:42
  16. Soner Erten

    Dün hazırladım bügün bişirdim yedim mükemmel olmuş tarif için teşekkürler 10numara5🌟🌟🌟🌟🌟

    2021-10-19 14:42
  17. آق اویلی آق

    merhaba ben iranlim irmik ne ?

    2021-10-19 14:42
  18. Feyza Kayıhan

    Bende yapicam Çarşamba begeninde tarifi kaybetmiyim

    2021-10-19 14:42
  19. Tsapr Tsapr Provat

    cok guzel hanim

    2021-10-19 14:42
  20. ali şahin

    Tadini bilemem lakin şimdiye dek baktığım izlediğim tek reçete. doku ve görüntüsü harkulade bir reçete emeğinize yüreğinize sağlık Tebrik ediyorum.

    2021-10-19 14:42
  21. Dusty Geikowski

    Your creations all look so amazing! Thank you so much for sharing. 🌹

    2021-10-19 14:42
  22. Figen Ünal

    Çok güzel görünüyor bende denedim ilki şerbeti bi tık az ama tadı güzel olmuştu tarifin yarısını yapmıştım elinize sağlık 👍👏👏🌷🌷🌷

    2021-10-19 14:42
  23. Beyaz Zambak

    İyi akşamlar bugün Şam tatlısının tarifini denedim acı olur diye hiç tereddüt etmeden denedim. yoğurunca çok korktum yorumları Okuyunca elhamdülillah korktuğum gibi olmadı tadı harika. Hamurunun bütün aşamalarına dikkat ettim ancak şerbet için inanamazsınız 10 bardak su + 10 bardak şeker vallahi bu tepsiye ancak yetti 😁inanın çok enteresan gelir ama çok şekerli sevmedikleri halde şerbeti tam kıvamında olmuş ne eksik ne fazla.Dikdörtgen borcama yapmıştım.

    2021-10-19 14:42
  24. Fewder Toma

    very nice thanks

    2021-10-19 14:42
  25. Nathan Romano

    👍👍👍👍👍👍👍👍🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽🙏🏽❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️🔟🔟🔟🌹🌹🌹👍🙏🏽❤️🌹💕

    2021-10-19 14:42
  26. Rahman Duranoğlu

    Çok zahmetli yaptın tatlı ustasıyım kadınların bu yaptığı tatlıları desteklemek için vede gıda da kadın eli başka emeğine sağlık anlatımın çok güzel

    2021-10-19 14:42
  27. Oznur Ozen

    Ben anlamadim ya. Yaziya baking powder yazmissiniz ama icine karbonat koyuyosunuz. Ayni sey degilki. Videoda bir kasik dior ayni sekilde aciklamada da ama videoda uc paket koyuyosunuz. dgoru olan nedir? Bir de cok fazla seker degilmi ya. Tatli olmuyomu cok nasil oldu yapan varmi? Un neden konulmuo?

    2021-10-19 14:42
  28. Ebru

    Kabartma tozu katsak olmazmı

    2021-10-19 14:42
  29. Hilal Demirci

    Nefis oluyor

    2021-10-19 14:42
  30. Matrix 291

    Samali, Türkiye'den değil Suriye'den tatlıdır ... ve sütle değil yoğurtla yapılır.

    2021-10-19 14:42
  31. Serpıl Karlı

    Tuba hanım ellerine sağlık harika tarıfınzı denedım cok guzel oldu inanın tatlılardan encok yediğim tatlı tarafınız ıcın tesekkur edıyorum kesge herkes sizin gibi durust bir sekılde tarıfını verseler Allah razı olsun sizden

    2021-10-19 14:42
  32. Maros5

    Yemin ederim yok böyle bişey harika oldu harika ben daha önce hiç yememistim malzemesi az gelince bir yapayım dedim ah keşke yapmasaydim gelsin kilolar şimdi müdavimi olduk😍😍😍😍
    Ama şunu belirteyim şekeri biraz fazla geldi ikinci yapısımda içindeki şekeri azalttım .

    2021-10-19 14:42
  33. Efa Aktaş

    Merhaba 1kg şeker birde içinde 450 gram şeker Çok değil mi?

    2021-10-19 14:42
  34. Emine Ucar

    3 paket karbonat koydunuz.Çok değil mi.1 yemek kaşığı karbonat 1 pakete tekabül ediyor.Kafam karıştı

    2021-10-19 14:42
  35. Emine Yılmaz

    Slm ölçüleri anlamadım yazdım dediniz bulamadım

    2021-10-19 14:42
  36. güvenç ayar

    Merhaba tarifinize uydum. Getçekten de güzel oldu ama biraz yumuşak oldu. Unlu tarifte de tam tersi çok katı oluyordu. Sebebi nedir acaba?

    2021-10-19 14:42
  37. Adem Yetisgin :D

    Tebrikler Tugba Hanim, Videonuzda bu Tarifi nerden aldiginizi aciklamaniz sizin ne kadar dogru ve dürüst oldugunuzu anlatiyor. Elinize ve Emeginize saglik, Ustamizin yapimina cok yakin bir Sambali tatlisi.

    2021-10-19 14:42
  38. İrem

    Ne kadar güzel açıklamışsınız

    2021-10-19 14:42
  39. Tuğçe

    Ben buradan bakıp süt ile yaptım ama pek beğenmedik ailecek damak zevkimize uygun olmadı pek...
    Daha sonra süt yerine su ile yaptım onu daha çok beğendik, 1 saatte koca tepsi bitti resmen...
    Evinde süt olmayanlar ya da bizim gibi süt ile pek beğenmeyen varsa su ile yapmayı da deneyebilir 🤗

    2021-10-19 14:42
  40. Sakine Yılmaz

    Tuğba hanim karbonat kokusundan yenmiyor bizim yaptığımız nerde hata yapiyoruz acaba cooe gitti

    2021-10-19 14:42
  41. Bayram Topal

    Elinize sağlık.

    2021-10-19 14:42
  42. İkra Sultan

    Yaptım yarım ölçü ve muhteşem oldu şiddetle tavsiye ediyorum

    2021-10-19 14:42
  43. Gülden Pökün

    İçine ceviz tozu katsak olurmu

    2021-10-19 14:42
  44. Arzu Kūçūkyıldırım

    Denedim harıka oldu cok tsk ederım yalnız karbonat oranı bıraz fazla oldu sanki

    2021-10-19 14:42
  45. Σοφια Πουλικιδου

    Καλησπέρα σας, είδα την συνταγή και μου άρεσε, παρακαλώ μπορείτε να μου πείτε τη σιμιγδάλι βάλατε χοντρό η ψηλό,για να έχω καλύτερο αποτέλεσμα, ευχαριστώ πολύ.
    Σας βάζω λαϊκ.

    2021-10-19 14:42
  46. Atilla Olcay, M.Sc.

    Sert olması karbonattan dolayı olsa gerek

    2021-10-19 14:42
  47. Cevriye Aktaş

    Tuğba ellerinize sağlık çok güzel olmuş sizin tariflerininizi beyenerek izliyorum ve yapıyorum sizden bir istegim var net bir şekilde bu tatlının yarım ölçülü olarak bana yazarsanız çok memnun olurum şimdiden teşekkürler

    2021-10-19 14:42
  48. Maria Voiculescu

    Am sa fac și eu.

    2021-10-19 14:42
  49. Maria Voiculescu

    Este o prăjitură care se prepara fff ușor cred ca este ff bună

    2021-10-19 14:42
  50. Semra Kaygın

    Gerçekten mükemmel oldu denedim sokak lezzetinde teşekkürler

    2021-10-19 14:42
  51. Lika Cohen

    harika tarif sadece bir soru ince veya kaba irmik, teşekkür ederim

    2021-10-19 14:42
  52. Στελλα Αλαμενου

    Ψιλό η χοντρό σιμιγδάλι;

    2021-10-19 14:42
  53. Στελλα Μουρ

    Sambali or samali?

    2021-10-19 14:42
  54. Fügen Türkoĝlu

    Sizin tarifin neden olmadigini , bugday unu hamuru gibi bir hamur tatlisi oldugunu buldum zannedersem...Reçetede 20 g Baking Powder yazmissiniz ve bende yazdiginiz gibi Baking Powder kullandim. Zannedersem Bi-Carbonate Soda demek istediniz ki Baking Powder and Bi-Carbonate ayri seyler.

    2021-10-19 14:42
  55. Yasemin Gür

    Elinize sağlık çok güzel görünüyor 🧿👍🏻

    2021-10-19 14:42
  56. Fügen Türkoĝlu

    Tarifi aynen uyguladim...surubu soguk olarak doktum ve bekletiim. Neden bilmiyorum ama pismis hamur gibi oldu. Attim cope. O kadar kotuydu. Sonra baska bir tarif denedim, ond fazla bekletmiyorlar ve az seker kullaniyorlar. O oldu. Bilmiyorum sizinkisi bende neden olmadi.

    2021-10-19 14:42
  57. Miray Ece Bengisu Güleç

    Tam ölçü 👏🏻 çok güzel oldu 🌹🌹

    2021-10-19 14:42
  58. lelia trifonos

    Πολυ ορεο

    2021-10-19 14:42
  59. Ayten Avşar

    Yurt dışında evden tatlı satıyorum sizin siparişinizi denedim çok güzel oldu 1 alan bir daha alıyor tşk ederim 😊

    2021-10-19 14:42
  60. Aurore.

    Çok şekerli

    2021-10-19 14:42
  61. Fatma Şahin

    Ellerine sağlık bende yaptım şahane oldu teşekkürler herkese tavsiye ederim

    2021-10-19 14:42
  62. Nilay Izmire

    Hanimefendi! Gramaj olculeriyle verdiginiz icin tesekkurler. Bir insan RU-clip'e gelip tarif verecekse, magara zamanindan kalma aliskinliklarla tarif vermemeli Bendeki su bardagi tarif verenin su bardagindan farkli olabilir. Amerika'da "cup"lar var. Ama bunlar olculer, ozellikle yapilmis. Eminim Turkiye'de en fakiri bile olcu malzemesi alacak durumdadir. Elinize ve kesenize bereket.

    2021-10-19 14:42
  63. Belma Döner

    Harika oldu teşekkürler

    2021-10-19 14:42
  64. Στελλα Αλαμενου

    Μπράβο ⭐❤️🙏🇬🇷

    2021-10-19 14:42
  65. Farida Biky

    looks like Algerian Kalbalouze👍

    2021-10-19 14:42
  66. Aygül Kobak

    Laf kalabalığı

    2021-10-19 14:42
  67. Patrícia Franca

    Alguém do Brasil vendo esta receita? Já fez?

    2021-10-19 14:42
  68. Sezgin Yılmaz

    Güzel anlatım için teşekkürler..! Mesela fırın derecesi kaç dakika ve bardak hesabı gibi açıklayıcı tarif harika..! (Diğer kanallarda güya tarif ediyor ama tarifle alakası yok çoğu şey eksik..!:)

    2021-10-19 14:42
  69. Esma Kalkan

    Ellerinize sağlık çok güzel olmuş 👋👋

    2021-10-19 14:42
  70. Rosi talleres Angélicos

    Sémola de maiz o de trigo???

    2021-10-19 14:42